Łukasz Murawski

Debata w ramach stiwalu Millennium Docs Against Gravity: Zaświaty na wyciągnięcie ręki: jaka jest przyszłość algorytmicznej nieśmiertelności?

sobota, 11 maja, 17:00, sala Warszawa 

Debata: Zaświaty na wyciągnięcie ręki: jaka jest przyszłość algorytmicznej nieśmiertelności?

po filmie DRUGA SZANSA, reż. Hans Block i Moritz Riesewieck 

Partner: Uniwersytet WSB Merito Gdynia

Ezoterycy są przekonani, że możliwe jest komunikowanie się ze zmarłymi. Takiej możliwości nie wykluczają również badacze. Komunikowanie się ze zmarłymi oferują między innymi techniki psychospirytualne. W filmach często widzimy bohaterów przywołujących bliskich z zaświatów, którzy korzystają na przykład z tablic spirytystycznych Ouija. Rodziny osób zmarłych często mówią o tym, że doświadczają obecności osoby, której już fizycznie nie ma. Być może te doświadczenia są jedynie wytworem pragnienia i wyobraźni osoby cierpiącej z powodu straty. Teorii jest wiele, wątpliwości również. Jedno jest pewne: ludzie pragną ukojenia w postaci możliwości rozmowy, czucia, widzenia osoby, która odeszła.  Od jakiegoś czasu w mediach przewija się wątek technologii funeralnej, czyli narzędzi, które pomogą nam ponownie doświadczyć kontaktu z osobami, których już nie ma. Obecnie mamy już szereg takich możliwości – dostępne są aplikacje pozwalające nam przechowywać informacje o zmarłych, z pomocą sztucznej inteligencji możemy nawet „porozmawiać” z ich cyfrowymi wersjami.

Film dokumentalny „Druga szansa” („Eternal you”) podejmuje niezwykle trudny, a także kontrowersyjny temat dotyczący możliwości komunikowania się z awatarami nieżyjących osób oraz jej wpływu na nas. Czy algorytmiczna nieśmiertelność jest czymś dobrym? Czy komunikowanie się z awatarem zmarłego jest dla nas bezpieczne? Jakie mogą być konsekwencje dostępności takiej możliwości? Na te i na inne pytania postaramy się znaleźć odpowiedź w trakcie debaty po filmie podczas festiwalu Millennium Docs Against Gravity, którą, już tradycyjnie, przygotował Uniwersytet WSB Merito Gdynia, sponsor festiwalu.

Goście: 

Dominika Sowa-Klejna – psycholożka i psychotraumatolożka certyfikowana przez Instytut Psychoterapii Zintegrowanej w Monachium; wykładowczyni na Uniwersytecie WSB Merito Gdynia; w pracy zawodowej pomaga m.in. osobom doświadczającym osobistych kryzysów, chcącym czerpać więcej satysfakcji z życia, a także pracuje z osobami, które doświadczyły trudnych wydarzeń losowych i straty.

Marek Ożarowski – od ponad 30 lat związany z biznesem i projektami informatycznymi. Współpracował m. in. z Optimus S.A., WP S.A., OptiX (Prokom), Asseco, Wasko, B3System. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Gdynia. 

Marta Orańska-Szałomska – psycholożka i psychoterapeutka, zrzeszona w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychodynamicznej; aktywnie zaangażowana w promowanie wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej w ramach konferencji organizowanych wspólnie z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży; interesuje się cyfryzacją i jej wpływem na ludzką psychikę.

Prowadzący: 

Łukasz Murawski – psycholog społeczny, od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito. Doradza startupom w inkubatorach przedsiębiorczości. Publikuje w najważniejszych polskich magazynach poświęconych marketingowi.

Udostępnij

Tagi:

Może Cię też zainteresować

Trochę na siłę można uznać, że kampanie marketingowe z okazji Prima Aprilis (PA) to działanie Real Time Marketingowe (RTM). Dlaczego na siłę? A to dlatego, że Prima Aprilis jest od średniowiecza obchodzony każdego roku w ten sam dzień, czyli 1 kwietnia.
Jak stworzyć markę, która zapada w pamięć? Jak stać się marką? Tego dowiesz się podczas dwudniowego kursu, który skupia się na specyficznych wyzwaniach i możliwościach, jakie napotykają osoby prowadzące własną działalność.
Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Ostatnie wpisy

Cześć, nazywam się Łukasz Murawski i na co dzień pomagam firmom odróżnić się od konkurencji. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zapiszesz się do newslettera, dzięki któremu będę mógł informować Cię o nowych wpisach na blogu, wywiadach, filmach oraz dzielić się z Tobą wiedzą.

Najnowsze

Trochę na siłę można uznać, że kampanie marketingowe z okazji Prima Aprilis (PA) to działanie Real Time Marketingowe (RTM). Dlaczego na siłę? A to dlatego, że Prima Aprilis jest od średniowiecza obchodzony każdego roku w ten sam dzień, czyli 1 kwietnia.
Jak stworzyć markę, która zapada w pamięć? Jak stać się marką? Tego dowiesz się podczas dwudniowego kursu, który skupia się na specyficznych wyzwaniach i możliwościach, jakie napotykają osoby prowadzące własną działalność.
Nie pamiętam kiedy dokładnie, ale zapewne było to na początku 2020 roku, gdy zacząłem marzyć o tym, że kiedyś ściągnę do Polski najlepszych światowych ekspertów w dziedzinie brandingu.
Scroll to Top