„Nie komplikuj. Jeśli coś jest proste dla Ciebie, z dużym prawdopodobieństwem będzie też proste dla Twoich odbiorców. A jeśli to, co robisz, jest dla nich proste i zrozumiałe, łatwiej będzie Ci się odróżnić od reszty i przyciągnąć ich uwagę”
– o tym, jak się wyróżnić na zatłoczonym rynku, co jest najważniejsze w budowaniu marki oraz czym są metaumiejętności i dlaczego powinniśmy je wzmacniać, rozmawiamy z Andy Starrem, światowej sławy ekspertem w dziedzinach strategii marki i storytellingu.
Andy Starr
Prowokator do wynajęcia, ekspert w dziedzinach strategii marki i storytellingu. Jest właścicielem, współzałożycielem i partnerem w Level C – międzynarodowej firmie edukacyjnej, założonej wspólnie z Martym Neumeierem. Jako strategiczny dyrektor kreatywny był wielokrotnie nagradzany za pracę dla marek z branż takich jak: edukacja, opieka zdrowotna, technologie i dobra konsumpcyjne. Pracuje w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Jaką rolę w firmie ma CBO?
CBO – chief brand officer, zwany czasem head of brand – ma kierować marką od strony biznesowej, od góry do dołu organizacji i z uwzględnieniem jej otoczenia. Osoba na takim stanowisku powinna mieć swoje miejsce przy stole wśród pozostałych członków C-suite i być w tym pokoju głosem konsumenta. To konsument – a nie biznes – definiuje markę, dlatego musi być przez kogoś reprezentowany, nie sądzisz? CBO powinien respektować pracę dyrektora generalnego (CEO – chief executive officer), który pro-wadzi firmę od strony biznesowej. Ich wspólną rolą jest walka o markę na najwyższym poziomie przez połączenie strategii z kreatywnością i wykorzystywanie obu obszarów, aby pomóc marce się rozwijać.
Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski/