Jeśli wszystko zaczniesz projektować na potrzeby precyzyjnie określonego klienta, doprowadzisz do wykluczenia spośród potencjalnych odbiorców marki wielu ludzi. Jednak dla tych wybranych staniesz się jedyną marką, która będzie w stanie rozwiązać ich problemy, spełnić ich cele lub wpisać się w ich tożsamość. Pomożesz im stać się bohaterami ich własnej historii
– tak o budowaniu marki opowiada Matt Davies, laureat konkursu UK Top 50 Advertisers.
Matt Davies
Niezależny konsultant w dziedzinie budowania marki i tworzenia kultury organizacyjnej. Korzysta z myślenia projektowego (design thinking), ze strategii zwinnej (agile) i storytellingu, aby pomagać liderom biznesu zharmonizować zespoły kierownicze z filozofią marki w celu stworzenia bardziej znaczącego doświadczenia klienta i pracownika. Ma ponad 17-letnie doświadczenie w pracy z różnorodnymi firmami, m.in.: Nestlé, Capital One, Boots, Experian, Nikon czy Specsavers. Niedawno został laureatem konkursu Top 50 UK Advisers. Jest certyfikowanym (Level C) specjalistą w dziedzinie budowania marki i autorem książki „Storyategy”. Często występuje jako mówca. Wspiera firmy w obszarach brandingu, kreatywności, myślenia projektowego, innowacyjności, storytellingu i marketingu.
Łukasz Murawski: Matt, w jaki sposób zostałeś laureatem konkursu UK Top 50 Advisers?
Matt Davies: Nagrodę przyznali mi wyjątkowi ludzie z organizacji Enterprise Nation. Wspiera ona start-upy oraz firmy z sektora MŚP w Wielkiej Brytanii.
Miałem zaszczyt zostać najpierw nominowany, a później nagrodzony jako jeden z pięciu najlepszych doradców w kategorii branding & design oraz w klasyfikacji ogólnej – wśród Top 50 Advisers in the UK. Nagrodę otrzymałem za swoją pracę na rzecz budowania marek i kultury organizacyjnej w firmach.
Gratulacje! Być w gronie pięciu najlepszych w swojej kategorii w ponad 60-milionowym kraju – to na pewno nobilitujące. Mnie jednak zawsze ciekawi, w jaki sposób przyznawane są nagrody. Jak jest w tym wypadku?
Jury, składające się członków Enterprise Nation, przegląda zgłoszenia i wybiera osoby, które w jego przekonaniu najlepiej wspierały firmy z sektora MŚP. Miałem szczęście zostać wyłoniony z setek zgłoszeń i znaleźć się w tym konkursie wśród wielu wspaniałych profesjonalistów: doradców, coachów i mentorów, pracujących za kulisami na najlepszy możliwy debiut start-upów i ich ostateczny sukces.
Takie wyselekcjonowane kandydatury były później oceniane przez naszych kolegów po fachu i klientów oraz zostały poddane pod publiczne głosowanie, w którym wyłoniono zwycięzców.
Moja własna definicja marki brzmi: to znaczenie (meaning), które ludzie przypisali do Ciebie lub do Twojej oferty [„Brand is the meaning that people attached to you or your offer”]. A rozgrywka, w której powinny wziąć udział organizacje i firmy, nazywa się „branding”
Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski/