[wywiad] Matt Davies: Sztuka tworzenia charyzmatycznej marki opiera się na odwadze

Jeśli wszystko zaczniesz projektować na potrzeby precyzyjnie określonego klienta, doprowadzisz do wykluczenia spośród potencjalnych odbiorców marki wielu ludzi. Jednak dla tych wybranych staniesz się jedyną marką, która będzie w stanie rozwiązać ich problemy, spełnić ich cele lub wpisać się w ich tożsamość. Pomożesz im stać się bohaterami ich własnej historii

– tak o budowaniu marki opowiada Matt Davies, laureat konkursu UK Top 50 Advertisers.

Matt Davies

Niezależny konsultant w dziedzinie budowania marki i tworzenia kultury organizacyjnej. Korzysta z myślenia projektowego (design thinking), ze strategii zwinnej (agile) i storytellingu, aby pomagać liderom biznesu zharmonizować zespoły kierownicze z filozofią marki w celu stworzenia bardziej znaczącego doświadczenia klienta i pracownika. Ma ponad 17-letnie doświadczenie w pracy z różnorodnymi firmami, m.in.: Nestlé, Capital One, Boots, Experian, Nikon czy Specsavers. Niedawno został laureatem konkursu Top 50 UK Advisers. Jest certyfikowanym (Level C) specjalistą w dziedzinie budowania marki i autorem książki „Storyategy”. Często występuje jako mówca. Wspiera firmy w obszarach brandingu, kreatywności, myślenia projektowego, innowacyjności, storytellingu i marketingu.


Łukasz Murawski: Matt, w jaki sposób zostałeś laureatem konkursu UK Top 50 Advisers?

Matt Davies: Nagrodę przyznali mi wyjątkowi ludzie z organizacji Enterprise Nation. Wspiera ona start-upy oraz firmy z sektora MŚP w Wielkiej Brytanii.

Miałem zaszczyt zostać najpierw nominowany, a później nagrodzony jako jeden z pięciu najlepszych doradców w kategorii branding & design oraz w klasyfikacji ogólnej – wśród Top 50 Advisers in the UK. Nagrodę otrzymałem za swoją pracę na rzecz budowania marek i kultury organizacyjnej w firmach.

Gratulacje! Być w gronie pięciu najlepszych w swojej kategorii w ponad 60-milionowym kraju – to na pewno nobilitujące. Mnie jednak zawsze ciekawi, w jaki sposób przyznawane są nagrody. Jak jest w tym wypadku?

Jury, składające się członków Enterprise Nation, przegląda zgłoszenia i wybiera osoby, które w jego przekonaniu najlepiej wspierały firmy z sektora MŚP. Miałem szczęście zostać wyłoniony z setek zgłoszeń i znaleźć się w tym konkursie wśród wielu wspaniałych profesjonalistów: doradców, coachów i mentorów, pracujących za kulisami na najlepszy możliwy debiut start-upów i ich ostateczny sukces.

Takie wyselekcjonowane kandydatury były później oceniane przez naszych kolegów po fachu i klientów oraz zostały poddane pod publiczne głosowanie, w którym wyłoniono zwycięzców.

Moja własna definicja marki brzmi: to znaczenie (meaning), które ludzie przypisali do Ciebie lub do Twojej oferty [„Brand is the meaning that people attached to you or your offer”]. A rozgrywka, w której powinny wziąć udział organizacje i firmy, nazywa się „branding”

Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski/

Udostępnij

Tagi:

Może Cię też zainteresować

Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Ostatnie wpisy

Cześć, nazywam się Łukasz Murawski i na co dzień pomagam firmom odróżnić się od konkurencji. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zapiszesz się do newslettera, dzięki któremu będę mógł informować Cię o nowych wpisach na blogu, wywiadach, filmach oraz dzielić się z Tobą wiedzą.

Scroll to Top

Umów się na spotkanie