Cel, jaki stawiam przed sobą, zmusza mnie do podejmowania wielkich i przerażających decyzji. Najpiękniejsze w tym jest to, jaką osobą się wtedy stajesz. Kocham każdy etap tej podróży
– o tym, jak zmienić system nauczania, żeby stał się bardziej dostępny i sprawiedliwy dla wszystkich, jak zbudować siebie jako twórcę, stać się lepszym w projektowaniu i sprzedawać swoje pomysły klientom, rozmawiam z Chrisem Do: laureatem nagrody Emmy, projektantem, reżyserem oraz założycielem internetowej platformy edukacyjnej The Futur.
Chris Do
Laureat nagrody Emmy, projektant, reżyser, CEO i główny strateg w firmie Blind oraz założyciel internetowej platformy edukacyjnej The Futur, której misją jest nauczenie 1 mld ludzi, jak zarabiać na życie robieniem tego, co się kocha.
Jak wyglądała Twoja droga od projektanta do mentora – światowej sławy nauczyciela?
Kiedy jako nastolatek pracowałem w drukarni zajmującej się sitodrukiem, pewnego dnia wysłano mnie po coś, co nazywało się składem tekstu (typesetting). Nigdy wcześniej nie słyszałem tego słowa. Pod wskazanym adresem drzwi otworzył mi mężczyzna ubrany w hawajską koszulę i szorty. Powiedział, że jestem za wcześnie, i zaprosił mnie do swojego domowego studia.
Tak właśnie poznałem Deana Walkera – niezależnego, profesjonalnego projektanta graficznego. Nigdy wcześniej nie miałem okazji zetknąć się z osobą wykonującą ten zawód, ale już podczas tego spotkania wiedziałem, że ja też w przyszłości chcę zostać kimś takim.
Klamka zapadła, postanowiłem więc pójść na rok do San Diego City College, aby stworzyć własne portfolio. Na szczęście zostałem przyjęty. Otrzymałem również częściowe stypendium, które pozwoliło mi uczęszczać do ArtCenter College of Design. Cztery lata później ukończyłem studia graficzne. Zanim założyłem własne studio projektowe Blind, pracowałem w wielu różnych miejscach, w tym w Cole & Weber, Epitaph Records, RG.
W 1995 r. motion design był wciąż nową dziedziną. W tym czasie przebywałem w Los Angeles, gdzie zapotrzebowanie na projektowanie i animację komputerową zaczynało rosnąć. Miałem trochę szczęścia. Mimo małego doświadczenia udało mi się zbudować niewielki zespół projektantów i animatorów. Dostaliśmy kilka szans i nakręciliśmy reklamy oraz filmy dla takich światowych marek jak: Nike, Microsoft, Mitsubishi Motors, Nissan, Coldplay, Audi, Sony PlayStation, Electronic Arts i Xbox.
W 2014 r. spotkałem starego przyjaciela z czasów studiów, który zachęcił mnie do kręcenia filmów na YouTube’a. Jestem nieśmiały i introwertyczny, więc tak naprawdę ostatnią rzeczą, jaką chciałem robić, było tworzenie na tej platformie. Przyjaciel nie przyjął jednak odmowy. I tak w wieku 42 lat, niechętnie, nagrałem swój pierwszy film. Ta decyzja zmieniła bieg mojego życia i biznesu.
Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski/