Na temat tworzenia strategii brandingowych, komunikacji zewnętrznej czy wewnętrznej powstały tysiące książek. Można stanąć przed półką w księgarni i wybrać jakąś dla siebie. Wszystkie te pozycje mają jednak ze sobą coś wspólnego.
Zostały napisane na spokojne czasy, na dzień jak co dzień, na sytuację, do której przywykliśmy. Nie zostały napisane na czas kryzysu, a ten, z którym się obecnie mierzymy, pojawił się nagle i w wyjątkowo perfidny sposób zdominował nasze życie, zarówno gospodarcze, jak i społeczne.
„Zawsze będą sztormy. Nie możesz zmienić pogody. Możesz jednak tak zaprojektować statek i wytrenować swoją załogę, aby wytrzymała najbardziej srogie wiatry, jakie tylko można spotkać”.
To słowa jednego z bohaterów książki Martyego Neumeiera „Scramble” – fikcyjnej historii (zwanej „thrillerrem biznesowym”), opowiadającej o losach młodego CEO, który musi się zmierzyć z wyjątkowo trudną sytuacją. To, co nas obecnie dotyka, jest wielką próbą dla firm. To wielka próba elastyczności i gotowości do podjęcia szybkich działań. To także próba odnalezienia się w nowej rzeczywistości biznesowej. Dla niektórych tylko na pewien czas, a dla innych być może już na zawsze. To wreszcie czas wielkiego zaangażowania społecznego firm i wykorzystania potencjału solidarności przedsiębiorców do walki z kryzysem.
Zapytałem przedstawicieli 8 firm o to, co było dla nich największym wyzwaniem ostatnich dni, jakie zmiany w komunikacji musieli wprowadzić, a także o to, jakie korzyści mogą wynikać z kryzysu.
Sprawdź co na ten temat powiedziały takie osoby jak:
- Karolina Radzewicz Marketing & PR Manager w Sopot Marriott Resort & Spa
- Joanna Krawczyk-Golba PR/ EB manager, Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce
- Marcin Dybuk zastępca dyrektora Biura Komunikacji, rzecznik prasowy ERGO Hestii
- Łukasz Wysocki prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej
- Monika Mikulska kierownik marketingu w firmie Alexander
- Katarzyna Mendelson-Macieja PR & marketing manager, State Street Bank Polska
- Aleksandra Murawska kierownik działu komunikacji i PR, BEST S.A.
- Iwona Bolt Główny specjalista ds. Promocji, Rzecznik Prasowy, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku
Mam nadzieję, że te historie – ta żywa relacja przedsiębiorców – będą dla Ciebie inspiracją.
Wypowiedzi znajdziesz TU