[wywiad] Richard Sauerman: Jeśli kopiujesz działania brandingowe i marketingowe swojej konkurencji, to skończysz w morzu identyczności

O tym, jak stworzyć markę, którą ludzie pokochają i której zaufają, czy każda firma powinna zdać test na wyjątkowość, a więc zdołać wypełnić lukę w zdaniu: „Jesteśmy jedyną firmą, która…”, jak transformacja cyfrowa zmieniła branding i jak ważna jest kreatywność w erze cyfrowej, opowiada Richard Sauerman

– światowej sławy ekspert z listy Global Top 30 Gurus.

Richard Sauerman

Mówi o sobie The Brand Guy (Kumpel od Marki). Od 30 lat pomaga firmom i ludziom tworzyć świat, w którym odniosą sukces. W 2020 r. w rankingu Global Top 30 Gurus w kategorii brand zajął czwarte miejsce. Razem z Nickiem Beckhurstem prowadzi w Sydney agencję Brandcraft, która zajmuje się tworzeniem strategii marki, designem i komunikacją. Wcześniej pracował w międzynarodowych agencjach reklamowych (Saatchi & Saatchi London, Ogilvy & Mather, DDB, McCann Erickson), w których pracował dla marek: Coca-Cola, Microsoft, Levi’s czy Nescafé. Jest pionierem nowego sposobu tworzenia marki, w którym wszystko, co robisz (do) i mówisz (say) jako firma, musi być dostosowane do strategii marki – strategii biznesowej, produktów i usług, kultury organizacyjnej i ludzi, obsługi klienta i relacji handlowych, pozycji na rynku, a także komunikacji marketingowej. Występuje jako mówca oraz prowadzi projekt Big YOU. Jest zdania, że każdy ma potencjał, który wykracza daleko poza jego codzienną wydajność. Sądzi, że zamiast żyć i pracować 10/10, ludzie decydują się na 7/10, ponieważ tyle wystarczy, aby bez przekraczania własnych ograniczeń wykonywać codzienne zadania. Uważa, że należy to zmienić.

Łukasz Murawski: Jaką marką jest Richard Sauerman?

Richard Sauerman: Moim archetypem jest Towarzysz (Regular Guy) i właśnie dlatego nazywam siebie The Brand Guy (Kumpel od Marki). Stratedzy marek sprawiają, że branding wydaje się skomplikowany i niedostępny. Używają wymyślnego języka i zagmatwanych procesów. Zawsze starałem się, aby branding był prosty, prawdziwy, łatwy do zrozumienia i dla każdego. W zasadzie mam takie podejście do wszystkiego, co robię.

W trakcie czytania opisów topowych specjalistów z listy globalnych guru w kategorii brand (Global Top 30 Gurus) zastanawiałem się, jak to jest być guru. Guru to najwyższej klasy ekspert w jakiejś dziedzinie. Taki poziom wywołuje u ludzi najwyższe oczekiwania. Gdy jesteś najlepszy, nie ma taryfy ulgowej. Ludzie dużo od Ciebie oczekują.

Termin „guru” jest dziś już trochę oklepany. Podchodzę do niego z uśmiechem. Jednak w świecie, w którym wielu ludzi uważa się za ekspertów, ten globalny ranking jest niezależnym poparciem dla mnie i dla mojej pracy. Doceniam to. Zajmuję się brandingiem od 30 lat. Wiem, że jestem dobry w tym, co robię, i mówię ludziom, że jestem dobry w tym, co robię. Tworzę oczekiwania i dostarczam rezultatów.

Wywiad dostępny na stronie magazynu Marketer+
Przeczytaj wszystkie moje wywiady na stronie https://marketerplus.pl/autor/lukasz-murawski/

Udostępnij

Tagi:

Może Cię też zainteresować

Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Picture of Łukasz Murawski

Łukasz Murawski

doradca, wykładowca, autor, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni

Podobał Ci się ten tekst? Chcesz być na bieżąco z tym, co publikuję?
Zapisz się do newslettera lub dołącz do mnie na LinkedIn

Ostatnie wpisy

Cześć, nazywam się Łukasz Murawski i na co dzień pomagam firmom odróżnić się od konkurencji. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zapiszesz się do newslettera, dzięki któremu będę mógł informować Cię o nowych wpisach na blogu, wywiadach, filmach oraz dzielić się z Tobą wiedzą.

Scroll to Top

Umów się na spotkanie